Sådan får du mest muligt ud af dit kassesystem

Hvis du sælger, så er et POS-system et absolut must! Et POS-system kan bruges af slagtere, bagere, restauranter, hoteller, bilforhandlere og mange andre. Der findes to typer af POS-systemer: Retail Point-of-Sale (R-Point) og Restaurant Point-of-Sale (RPOS). RPOS-systemer giver mulighed for at afgive ordrer ved borde eller andre steder. R-Point-systemer kræver typisk, at kunden venter, til han eller hun kommer til kassen, før han eller hun afgiver sin bestilling.

Sørg for, at dine medarbejdere er uddannet i POS-systemet

Dine medarbejdere skal vide, hvordan de skal bruge systemet, og de vil også have spørgsmål om det. Det er vigtigt, at dine medarbejdere er villige og i stand til at lære alt, hvad der er værd at vide om brugen af et POS-system. Jo flere medarbejdere, der forstår den nye teknologi, jo nemmere vil du få det med at implementere den i din forretningspraksis.

– Hvis kunderne beder om hjælp, når de afprøver deres nye systemer, skal du sørge for at sende nogen med – uanset om denne person har nogen anelse om, hvad han/hun laver eller ej! Et venligt ansigt kan i nogle tilfælde gøre underværker for kunderelationerne. Så længe kunderne kan se, at du bekymrer dig nok om dem til at være hjælpsom på alle tider af døgnet (selv hvis de kommer på et ubelejligt tidspunkt ), vil de gengælde tjenesten.

Hvis du vil gøre dine medarbejdere glade for at bruge deres nye kassesystem, kan du prøve at skabe en følelse af konkurrence mellem dem! Hold konkurrencer baseret på salg eller venlig service – hvad der end synes at inspirere alle involverede. Det er vigtigt, at disse konkurrencer er fair og har regler, så ingen føler sig snydt for deres chancer for at få succes.

Positiv motivation er en glimrende måde for medarbejdere, der ikke er vant til at arbejde med den nyeste teknologi, at blive fortrolige med den så hurtigt som muligt, især hvis disse medarbejdere arbejder direkte med kunder, der bruger systemerne hver dag.

Hold dig opdateret med nye udgivelser og opdateringer fra det firma, der fremstiller dit POS-system

– Hvis du vil være sikker på, at dit system er aktuelt, skal du holde dig ajour med det firma, der fremstiller det. Du vil måske endda vælge et mærke frem for et andet på baggrund af deres opdateringer og nye udgivelser!

At holde sig ajour med de teknologiske fremskridt kan bidrage til bedre forretningspraksis i almindelighed. Kunderne forventer altid et højere serviceniveau fra virksomheder, når der er teknologi involveret – om ikke fordi de selv er mere fortrolige med disse teknologier, så simpelthen fordi de antager, at denne høje standard må eksistere et eller andet sted . For at virksomhederne kan skille sig ud fra hinanden (eller i det mindste fremstå som om de opfylder eller overgår kundernes forventninger), vil det gøre hele forskellen mellem succes og fiasko at holde sig ajour med de nyeste værktøjer, der er til rådighed.

Related Articles

Blowerdoor test – hvad kan det?

Blowerdoor testen udgør en essentiel komponent i vurderingen og forbedringen af...

Comments

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Same Category

Blowerdoor test – hvad kan det?

Blowerdoor testen udgør en essentiel komponent i vurderingen og...

Oplev Sundhedens Velgørende Kraft hos Kiropraktor København

Kiropraktor København repræsenterer en uovertruffen ressource for sundhed og...

Prisvariationer i Autosadelmagerarbejde

Autosadelmagerarbejde er en specialiseret tjeneste, der tilbyder reparation, ombygning...